Wanneer schakel je een bedrijfsmaatschappelijk werker in?

Het kan altijd voorkomen dat een medewerker niet goed functioneert, dat hij of zij al een tijdje ziek is of dat een iemand dreigt uit te vallen. Een bedrijfsmaatschappelijk werker helpt de medewerker en gaat samen de oorzaak analyseren en verhelpen.

Een bedrijfsmaatschappelijke werker kan op veel manieren ondersteunen en bemiddelen. Bijvoorbeeld bij:
• Te hoge werkdruk en fysieke of psychische klachten
• Werk gerelateerde conflicten
• Onzekerheid tijdens werk
• Geen klik met collega’s
• Pesten, discriminatie of intimidatie
• Privéproblemen
• Onterechte beschuldigingen

Een gesprek met een bedrijfsmaatschappelijke werker kan al veel oplossen en ophelderen. Als u een van de volgende signalen herkent is het goed om met een bedrijfsmaatschappelijk werker te praten:
• Geen plezier meer in het werk
• Gevoel dat u alleen bent op het werk
• Teveel of te weinig slaap
• Piekeren
• Stress

Hoe gaat BMW voor elkaar te werk?

Als u een medewerker aanmeldt wordt er eerst gekeken welke professional bij de organisatie past en wordt er gekeken naar welke professional de juiste kennis heeft voor uw hulpvraag heeft.

Inzet is mogelijk op basis van een vast dagdeel per week, per maand of kan plaatsvinden op interventiebasis. Onze professional houdt dan een spreekuur op de samen met u overeengekomen dag. Onze professionals werken kortdurend. Dat wil zeggen 4-6 consulten na de intake. Onze ervaring is dat kortdurende preventieve inzet een beter effect heeft dan een curatieve begeleiding.

De inzet van onze professionals vindt bij voorkeur plaats op uw locatie. Indien noodzakelijk is het ook mogelijk een gesprek te voeren bij uw werknemer thuis.

Wil je meer informatie?

Contact opnemen